Philips MCM761

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips MCM761 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Darkelf 31-12-2009
Geschreven voor: Philips MCM761

Heb mijn oude JVC omgeruild voor deze Philips, want mijn CD-RW's werden niet meer gelezen in ik was vooral geïnteresseerd in de USB / MP3 afspeelmogelijkheid.

Eerste zaak dat mij opviel was de middelmatige geluidskwaliteit door speakers die het vermogen van het toestel niet aankunnen. Muziek klinkt plat en zonder dynamiek, vooral in de lage tonen. Bas staat op maximum en het effect is teleurstellend. Als je het volume verhoogt, klinkt het nog slechter. Ik heb dan maar mijn oude en betere JVC's aangesloten. Nog een minpuntje: bij het afspelen van ononderbroken tracks hoor je een korte onderbreking. Echt een tegenvaller als je veel naar Mix-CD's luistert.

Pluspunten zijn de functies: Via USB-stick (Sandisk) speelt die prima af, hetzelfde voor CD-RW, heb ook de cassette-speler getest en is goed genoeg. De USB-recording functie nog niet getest. En volgens handleiding kun je niet opnemen van cassette naar USB / MP3. Tuner stelt zichzelf in bij installatie (heel handig, moet je niet meer kanalen programmeren). Display kan via enkele dim-instellingen donkerder worden weergegeven.

Al bij al een mooi vormgegeven toestel dat echter niet uitblinkt door een erg middelmatige speakerset.

naam1951 13-09-2009
Geschreven voor: Philips MCM761

Mooie vormgeving, oogt wat klassiek.
Prima set, mooi geluid
goede bas, hoge tonen klinken heel zuiver.
8gb USB-stick U3 met MP3 wordt in tegenstelling tot een review bij de MCM760 wel herkend.
aanrader !!